Поради педагога соціального

   



Остафійчук Наталя Сергіївна
Педагог соціальний

Освіта: вища педагогічна
Педагогічний стаж роботи: 1 рік
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст







Індивідуальна тема самоосвіти:
«Формування сприятливого мікроклімату у  роботі ЗДО та сім’ї»

Мета діяльності  педагога соціального:
Здійснення соціального захисту дітей шляхом організації психолого-педагогічної та правової освіти батьків; створення сприятливих умов для соціального розвитку дитини, надання комплексної соціально-педагогічної допомоги в процесі соціалізіції дитини.
Основні напрямки роботи педагога соціального:
1. Забезпечення, збереження і зміцнення фізичного та соціального здоров'я дитини.
2. Робота з попередження насильства в сім’ї над дітьми та робота з дітьми, які зазнали насильства.
3. Супровід процесу адаптації дитини та батьків до умов   закладу дошкільної освіти.
4. Забезпечення взаємодії зі спеціалістами соціальних служб, органами місцевого самоврядування.
5. Забезпечення соціально-педагогічної профілактики та реабілітації дітей з особливими потребами.
6. Попередження соціальної та педагогічної захищеності дітей, соціально-педагогічний супровід дітей та сімей вразливих категорій.
7. Проведення профілактичної та соціально-перетворювальної роботи з дітьми, батьками та педагогами щодо популяризації ідей здорового способу життя та безпечної поведінки у довкіллі.
8. Надання допомоги сім’ям, дітям, що опинились у складних життєвих обставинах у зв’язку з вимушеною міграцією (переселенці з зони АТО).

Основні завдання діяльності педагога соціального закладу  дошкільної освіти:
1.      Введення дитини до культури стосунків між людьми, взаємодії з навколишнім світом, що є початковим етапом формування культури особистості в подальшому житті;
2.      Спрямовувати свідомість дитини до ідеалів добра;
3.      Допомогти дитині сформувати уявлення про добро та зло, любов, взаємодопомогу, приязнь;
4.      Розвинути в дошкільнят розуміння явищ дійсності з позицій морально-етичних норм;
5.      Розвивати у дітей соціальні емоції та мотивувати налагодження міжособистісних стосунків з однолітками та дорослими на основі товариських відносин;
6.      Формувати у дітей позитивне ставлення до оточуючих і себе;
7.      Формувати вміння встановлення позитивних контактів;
8.      Сприяти розвиткові комунікабельності дитини, вдосконалювати конструктивні форми поведінки;
9.      Виховувати  національний менталітет у юного  громадянина держави.
10.  Соціальний  супровід дітей різних соціальних категорій;
11.  Створення сприятливих умов для навчання  і виховання дітей, допомога в розв’язанні важливих проблем;
12.  Надання методичної і консультативної допомоги сім'ям, діти яких не відвідують ЗДО.
13.  Поглиблення знань дітей про  їх права і обов'язки;
14.  Допомога батькам в питаннях успішного виховання дітей. 













Шановні батьки! Пропоную Вам переглянути мультфільм "Корисні підказки. Про жадібність та щедрість"







Гра «ОПИШИ СИТУАЦІЮ», яка сприяє розвитку соціальних емоцій, аналітичних здібностей, соціалізації дошкільників, вихованню моральних відчуттів.




Жорстоке поводження з дітьми, нехтування їхніми інтересами не лише завдає непоправної шкоди їх фізичному здоров’ю, але й тягне за собою важкі психічні та соціальні наслідки. У більшості дітей-жертв насильства з’являються серйозні відхилення в психічному, фізичному розвитку, в емоційній сфері.
У правовій базі України визначення насильства, яке є складовою жорстокого поводження з дітьми, представлене Законом України №2789-ІІІ "Про попередження насильства в родині" від 15.11.2001 р. У статті 1 "Визначення термінів" визначено види насильств:
-  фізичне насильство – навмисне нанесення одним членом родини іншому побоїв, тілесних ушкоджень, що можуть привести або привели до смерті постраждалого, порушення фізичного або психічного здоров’я, нанесення шкоди його честі та достоїнству. Всі дії, спрямовані на спричинення дитині фізичної шкоди, заборонені законом;
- сексуальне насильство – протиправне зазіхання одного члена родини на статеву недоторканність іншого члена родини, а також дії сексуального характеру стосовно неповнолітнього члена родини. Поняття "сексуальне насильство" містить в собі не лише зґвалтування, а й сексуальні домагання, непристойні пропозиції, а також будь-які образливі дії, що мають сексуальний характер;
- психологічне насильство – насильство, пов’язане з дією одного члена родини на психіку іншого шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, якими спеціально створюється емоційна невпевненість, нездатність захистити себе й може заподіюватися або заподіюється шкода психічному здоров’ю;
- економічне насильство – навмисне позбавлення одним членом родини іншого житла, їжі, одягу й іншого майна або засобу, на які постраждалий має передбачене законом право, що може призвести до його смерті, викликати порушення фізичного чи психічного здоров’я.
Особливим видом насильства є насильство в сім’ї, яке може поєднувати ознаки всіх вищевказаних видів насильства. Разом із тим, воно є чи не найбільш небезпечним, тим, що має пролонгований характер і тим, що людина переживає насильство з боку того, хто за родинним чи сімейним станом мав би захищати, підтримувати жертву, а не кривдити її. Особливо небезпечний такий вид насильства по відношенню до дітей, оскільки значно деформує особистість дитини та формує озлоблення до оточуючих, стає причиною самогубств.
Організації та установи до яких слід звернутися у випадку домашнього насильства:
·       До територіального органу поліції або за телефоном 102.
·       До центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоці.
·       До управління сім’ї та молоді районної, міської чи обласної держадміністрацій.
·       До громадських організацій, які надають допомогу постраждалим від насильства.
·       До психолога, соціального педагога, класного керівника тощо.
·       До близької людини
·       На телефони «Гарячих ліній».
Безкоштовні телефонні «Гарячі лінії»
Національна дитяча «гаряча лінія» Центру «Ла Страда- Україна»:
0-800-500-333 (для дзвінків з мобільного)
Дзвінки на лінію – безкоштовні як зі стаціонарних телефонів на всій території України, так і з мобільних усіх операторів.
Консультують компетентні у дитячих питаннях психологи, юристи та соціальні працівники.
Національна «гаряча лінія» з протидії домашньому насильству (консультації юриста, психолога, соціального педагога):
116-123 (цілолобово та безкоштовно з мобільних телефонів),
0-800-500-225 та 116-111
Стаючи в сім’ях жертвами насильства, діти нерідко покидають сім’ї, опиняються на вулиці, де можуть стати об’єктами купівлі-продажу. В Україні встановилась досить небезпечна ситуація, пов’язана з поширенням торгівлі людьми, зокрема дітьми. Торгівля дітьми – це складна комплексна проблема, яка, без сумніву, має негативний вплив на неповнолітніх. Потрапивши в ці тенета, дитина стикається з погрозами фізичного, психічного, сексуального насильства, побиттям, зґвалтуванням, а також розбещенням, втягненням у злочинну діяльність, спонуканням до заняття проституцією, залученням до праці на виробництві зі шкідливими умовами, вилученням органів для трансплантації, використанням у жебрацтві тощо. Іноді жорстоке поводження до дітей може виявлятись в фактах продажу дитини самими батьками або іншими членами сім’ї
Згідно Конвенції ООН про права дитини, яку підписали 189 держав світу, кожна дитина має право на захист від усіх видів сексуальної експлуатації та насильства. Всі держави повинні захищати дітей від сексуальної експлуатації та забезпечувати дітям-жертвам фізичну та психологічну реабілітацію і допомогу в соціальній реінтеграції.

ЗАКОН УКРАЇНИ 
«Про запобігання та протидію домашньому насильству»








Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.