Гурток "Талановиті пальчики"


Керівник гуртка
Семенова Євгенія Миколаївна


Освіта: вища педагогічна
Педагогічний стаж роботи: 30 років
Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії
Педагогічне звання: вихователь-методист

Педагогічне кредо:
«Вміння знаходити обдарованих та здібних дітей – талант
Вміння їх вирощувати – мистецтво!»


      
Робота гуртка «Талановиті пальчики» здійснюється за парціальною програмою Р.Борщ «Радість творчості» 
Заняття проходять з дошкільниками 5-6 р.ж 2 рази на тиждень о другій половині дня.




Мета гуртка: формування компетентностей особистості засобами  образотворчого мистецтва.                       

Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
1. Пізнавальної, що забезпечує ознайомлення з поняттями та знаннями, які стосуються образотворчого мистецтва.                               
2. Практичної, що сприяє оволодінню навичками малювання, конструювання, декоративного мистецтва. 
3. Творчої, що забезпечує формування творчих здібностей: спостережливості, відчуття масштабу, кольору та пропорцій, художньо-образного сприйняття побаченого та його творчого відображення засобами мистецтва, варіативності та асоціативності.                        
4. Соціальної, що сприяє вихованню дбайливого, шанобливого ставлення до культурних   надбань, формування естетичного смаку.

Образотворча діяльність відіграє важливу роль у загальному психічному розвитку дитини. Адже найголовнішим є не кінцевий продукт- робота дитини, а розвиток особистості : формування впевненості в собі, у своїх здібностях, самовдосконалення у творчій роботі, цілеспрямованій діяльності.
Форми організацій занять:
- бесіда, розповідь, діалог;
- художнє сприйняття, інформаційне ознайомлення;
- розглядання,   демонстрація;
- образотворча діяльність;
- індивідуально-групова, колективна;
- художня комунікація;
- обговорення, висловлювання.

Образотворча діяльність для дошкільнят.

Образотворча  діяльність відіграє велике значення для всебічного розвитку особистості. У процесі створення зображення в дитини формуються спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак, творчі здібності. Під час творчої  діяльності дитина має можливість доступними засобами виразити свій емоційний стан, своє ставлення до навколишнього світу, вчиться самостійно створювати прекрасне, помічати його в повсякденному житті, у творах мистецтва.
Під час виконання робіт із зображувальної діяльності в дитини відбувається тренування рухів пальців рук. Відомо, що розвиток зон мозку, які відповідають за мовлення, відбувається під впливом імпульсів, що йдуть від пальців. Якщо розвиток рухів пальців відстає, то затримується і розвиток мовлення, хоча загальна фізична активність дитини при цьому може бути нормальною. Стимулювання мовленнєвого розвитку дітей шляхом тренування пальців рук є одночасно й підготовкою руки до письма.
Таким чином, стає зрозумілою важливість засвоєння дітьми вмінь і навичок із образотворчої діяльності саме на етапі дошкільного виховання.

Самовираження через зображувальну діяльність
Сучасні заняття із образотворчої діяльності це форма спілкування педагога з дітьми. Головна увага при цьому приділяється  опрацюванню з дітьми малюнка (роботи) для досягнення його образно-естетичної виразності.
 Технології виконання дитячих робіт визначаються і створюються, з урахуванням інтересів і потреб дітей.
Професійність сучасного педагога полягає в умінні бачити, відчувати, розуміти  кожну окрему дитину.
Не завжди потрібно демонструвати дітям, якого кінцевого результату вони мають досягти, тим паче не варто розкривати процес його досягнення, бо це призводить до стереотипності зображень.
Пам’ятаймо: образотворча  діяльність починається із ситуації вибору (ідеї, матеріалу, виражальних засобів). Щоб роботи дітей не були однотипними та мало виразними, використовуються особистісно-розвивальні технології.
Важливий шлях, який допомагає виконувати завдання - взаємозв'язок образотворчої діяльності в дитячому садку з іншими засобами естетичного розвитку дітей, зокрема, з музикою, природою, сюжетно-рольовою грою та іграми-драматизаціями.
Отже, проходить процес  вдосконалення  естетичного  виховання дітей в ЗДО, підвищується ефективність ознайомлення малюків із живописом, фольклором, літературою, активізується  дитяча творчість у різних видах художньої діяльності.


Правила поведінки та діяльності дітей на занятті: 
1. Поважай і цінуй думку інших людей.                            
2. Немає неправильних думок. Усі думки, ідеї є цінними.                                  
3. Ділися власним досвідом, знаннями з іншими.              
4. Бережи роботи, виконані іншими вихованцями.            
5. Не перебивай співрозмовника.                       
6. Будь странним.                 
7. Співпрацюй з друзями.
Майстер - клас для дітей та батьків за темою 
«МАК - СИМВОЛ ПАМ'ЯТІ ТА ВОЛІ».

Майстер - клас за темою «МЕТЕЛИК» для дошкільників 5-6 р. ж., керівник гуртка Семёнова Є. М.






Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.